Ahad, Mac 28, 2010

DEMO GRAFFITI @ DANGA CITY MALL, JB

Sabtu, 27 Mac 2010

Hari pertama demo graffiti di dalam galeri seni di tingkat 4, Danga City Mall dimulakan oleh 8 orang pengkarya iaitu RN, PakYa, Dres, Medea, CuzWone, Ilshah, Sonea & Asek02 dari Indonesia. Selepas pembahagian & pemilihan ruang dinding, para pengkarya bersiap sedia dengan kelengkapan masing2 termasuk lakaran & visual rujukan. Bermula pada pukul 2 petang sehingga jam 10 malam segala kerja2 awal proses penghasilan karya dilengkapkan. Dengan tema 'Endau Rompin' variasi teknik, gaya, media, warna & bentuk dapat dilihat mula menghiasi dinding2 di ruang galeri yang telah disediakan untuk demo graffiti ini.



Para pengunjung yang hadir berkesempatan mengambil gambar & berinteraksi dengan para pengkarya. Datuk Mahsun iaitu salah seorang pelukis yang terlibat dengan Pameran Lukisan Endau Rompin ini turut membuat lakaran secara langsung aktiviti2 para pengkarya ketika menyiapkan hasil graffiti2 mereka.




Ahad, 28 Mac 2010

Hari kedua, Mile09 dari Kuala Lumpur & Newa dari Singapura hadir melengkapkan barisan pengkarya dengan karya2 mereka. Proses penghasilan karya diteruskan sambil para pengkarya berkongsi pengalaman & pengetahuan antara satu sama lain mengenai teknik, media, gaya & sebagainya. Sesi fotografi & rakaman video mengakhiri aktiviti demo graffiti ini yang telah dimulakan sejak jam 10 pagi. Esok adalah hari perasmian & meski pun penat, para pengkarya begitu teruja untuk mengetahui respon daripada komuniti2 seni & barisan2 VIP terutamanya MB! :)










4 ulasan:

Cahaya Kekasih berkata...

rugi saya takde masa tu kan..kalau tak boleh saya tolong....tolong TENGOK!!! hahahah

KOMUNITI PELUKIS HUTAN BANDAR berkata...

rugi meeee..mang rugi :)

Cahaya Kekasih berkata...

ceh..abg ilshah sengaja ar tu nak wat org jeles...huhu

KOMUNITI PELUKIS HUTAN BANDAR berkata...

skali lg : rugi meeee..mang rugi :))